Lycka!

Jaaaaa! nu äntligen ska vi åka som jag har längtat och väntat väskan är packad och köttbullebaguetterna är iordninggjorda så nu är det bara den sega väntan kvar tills planet lyfter. Någon resfeber har inte infunnit sig bara ett glädjerus lite orolig att jag ska få lock för öronen för de brukar jag ju få. Imon ska jag ligga på beachen och steka sen på kvällen ska jag sitta på en uteservering med en kebab och en breezer. Så om en vecka kommer jag att uppdatera allt roligt som har hänt på återsende brunbränd och fin.

Resfeber?

Nu är jag så grymt laddad inför morgondagen så att jag spricker kommer inte att komma sova ordentligt inatt så det är nog lika bra som anna-karin och jag sa att vi super oss fulla. Ikväll ska anna-karin och jag epilera benen har sparat håret nu en hel vecka så benen är rätt så lurviga. Det kommer att göra fruktansvärt ont därför har vi ladda upp med panodil och en flaska vin hoppas att det kommer att gå bättre då. Kollade på väderprognosen för Turkiet förut på tisdag ska det bli 33 grader, svettigt värre men det kommer nog att gå bra får se till att dricka mycket vatten (öl, vin, breezer). Nu ska jag packa lite till uppdaterar er i morgon om resfebern har infunnit sig.

Semesterbloggar från Smålands skogar

Här i lilla Kristvalla händer det inte mycket idag har jag legat i solen en stund när inte molnen är framme, åkt lastbil med pappa och varit och hälsat på farmor. Blir verkligen superrastlös här hemma hatar när det inte händer något, igår var jag iafl sysselsatt på eftermiddagen då Linn hämtade upp mig i Nybro och vi tog en roadtrip till Växjö mycket trevlig lite tripp. Igår hann mamma och jag även med en cykeltur blev nästan två mil, så idag har jag lite ont i rumpan men det är sådant man får ta måste ju röra på fläsket även här hemma för någon motion kommer det väl inte att bli på hela nästa vecka. Å vad jag längtar tills på söndag kl 17 då planet ska lyfta från Landvetter och bege sig till Turkiet läste idag att det är +31 grader där nere så vi kommer nog få det varmt och skönt. Nu ska jag gå ut i solen en stund eller titta på pappa när han bygger på trappen som skulle ha gjorts för minst 10 år sedan.

Tågbloggar

Sitter på tåget hem till Nybro är snart i Växjö och solen tittar fram fast det är väldigt grått på himlen. Nu har semestern börjat och det känns helt underbart att få vara ledig 4 veckor (minus två dagar). Nu ska jag vara hemma tills på fredag eller lördag inte bestämt när jag ska åka tillbax men hoppas på att hinna med att träffa alla. På onsdag ska jag och linn ta en tripp till Växjö för att kolla in hennes och tobbes nya lya sen måste jag även besöka Natalie hon har ju oxå fått en egen lya. Möhippan igår blev lyckad känns i kroppen idag att vi hade femkamp (sumobrottning, toarace, tjurridning,bungee run och lasergame) var väl ingen stjärna på någon av grenarna men vinnarskallen var det inget fel på lyckades skrämma upp kattis när vi mötes i sumobrottningen. Nu hoppas jag på att solen ska komma tillbax så att jag får njuta av 4 veckors semester på återsende.

Sista dagen

Nu är det bara fem timmar tills jag får gå på semester, jippi. Ikväll blir det att fira in semestern på X:et med Kattis och Frieda ska köpa mig en strawberry daiquri och många andra goda drinkar att skåla med. Dock tror jag att dagen här kommer att gå väldigt sakta ringer nästan inget alls (ca 1 timme mellan varje samtal) och inget annat händer här heller. Nu har jag i alla fall snart lunch och idag serveras det bacon och champinjonsås med pasta, mums.
Fick precis ett samtal från min chef som ville att jag skulle avsluta min semester två dagar tidigare för att ta ett uppdrag, hata när hon ställer mig mot vägen så men antar väl att jag  tar uppdraget  får ju två dagar extra sparade till en annan gång då.

Döds trist

Idag är det verkligen skitsegt här på jobbet och det gör ju de inte bättre att det regnar ute heller. Så vad gör man på jobbet en dag som denna när det är helt dött på telefonen och ingen kommer på besök?

chace_crawford.jpg Chace Crawford image by dottierocks8593

Jo man surfar efter hetingar :)

3 dagar kvar...

Vaknade runt halv tre inatt av att det regnade och åskade som tusan måste varit väldigt nära men lyuckades som tur var somna om. Blev faktiskt förvånad hur lätt det var att gå upp idag och känner mig inte alls så trött som jag trodde att jag skulle vara med tanke på att jag kom i säng runt ett igår natt. Det var mycket trevligt på Vasa igår trots att jag bara drack cola, blev ett stopp på Vasastan innan de andra gick till Berså. Får nog bli Berså någon annan tisdag under semestern för det verkar vara bra drag där på tisdagarna. Ikväll blir det träning vilket ska bli skönt och det kommer nog bli sista gymträningen på ett bra tag får se till att springa och cykla när jag är hemma (inte när jag är i Turkiet).

Nedräkningen har börjat

Nu är det bara 4 dagar kvar tills jag får gå på semester, längtar verkligen jättemycket. Semestern kommer givetvis att firas in med tjejerna på en after work någon stans i stan ser fram emot  första skålen för min semester. Nu börjar jag repa mig efter helgen men mår fortfarande lite illa när ja ätit, konstigt. Ikväll ska vi till Beså på tisdagsklubben för att chilla lite kan tyvär inte dricka någon alkohol men lika bra de eftersom det är jobbdag imon med.

Jävla mjukglass förstörde hela min helg

Åt en mjukglas i fredags på lunchen och efter de började sakta illamåendet smyga sig på men jag kämpade på resten av dagen även om det var skit jobbigt. Väl hemma spenderade jag kvällen/natten på toa och sängliggande mådde helt enkelt piss. Vaknade på lördag morgon inte speciellt utvilad och ont i hela kroppen blev ordinerad vatten, blåbärssoppa och rån mums. Tur att jag har min Anna-karin som fick agera sjuksköterska åt mig och som kom med blåbären, fick även lagad mat och tillsyn under lördagen. Tack så mycket vännen lovar att jag ska komma och ta hand om dig när du blir sjuk. Nu hoppas jag på att magen ska vara okej imon så att jag kan gå och jobba. Får bli en lugn sista vecka innan semestern med snäll mat, ingen träning (inte glad över de) och vila måste vara pigg till helgen.

Så mitt tips om ni vill undvika magsjuka köp ingen mjukglass i sommar!

Kokar

Pjuu vad jag är varm efter den turen i joggingspåret men väldigt nöjd med mig själv ett tag sedan jag var ute och sprang nu. I morgon gör jag sista dagen på advokatbyrån och sen har jag bara en vecka kvar till semestern, jippi längtar. Första veckan på semestern hade jag tänkt åka hem till Småland en vecka så att mamma och pappa blir nöjda men jag ska även se till att umgås med vännerna hoppas bara att dom har tid med mig och inte jobbar hela tiden. Sen bär det iväg till Turkiet en vecka för massor med sol och bad goda drinkar och god mat. Hoppas komma hem riktigt brun och fin till Ciccis bröllopet kommer att vara så nervös hela veckan innan. Helgen efter bröllopet ska tjejerna och jag gå på den efterlängtade Madonna konserten ska bli grymt kul. Nu i helgen ska Anna-karin och jag ev. åka till Marstrand och kika runt, båtrace där nu denna veckan om det inte blir Marstrand blir det middag på min balkong med goda drinkar får se vad vi känner för.